Regen regen en nog eens regen!!!

20 mei 2013 - Poitiers, Frankrijk

Hallo allemaal,

De laatste dagen erg veel regen gehad !  Daarom rustig aan gedaan. Af gelopen dagen 50 km per dag gefietst. Ook waren er veel wegwerkzaamheden ! Bij Veigne.,onder Tours wordt een tunnel gebouwd voor de Franse hoge snelheidslijn.Twee heren uit België waren de barree ingefietst zij zaten erg onder de modder en raden ons aan om daar niet langs te gaan!

Veel km omgefietst want de Fransen zetten er geen borden bij waar je dan wel langs moet. Maar gelukkig is Henk een goede navigator,ook al moppert hij " waarom zetten die Fransen er geen "piele" bij ,zodat je weet waar je wel langs moet"  Fam. Weet wel wat hij daarmee bedoeld!!Het landschap veranderd, koolzaadvelden zie je niet meer, wel veel smalle beekjes en grote rivieren! We fietsen van het ene rivieraal in het andere! En door kleine dorpjes.

Mensen zijn vriendelijk en behulpzaam. Wanneer je even staat te kijken waar je heen

moet,wordt er gevraagd of ze je kunnen helpen. Ook hoor je vaak "bon voyage"

17 mei zijn we van Chateau dun naar Prunay gefietst. 74km die dag. We hebben in Vendome geprobeerd een slaapplaats te vinden , maar dat lukte niet , was erg duur! IN het volgende dorp een pelgrims Gites gevonden ,maar deze was gesloten. Wel stond er een telefoonnummer  bij. Gevraagd op mijn beste Frans of er een slaapplaats was. Hij antwoorde bevestigend en kwam ons halen.  Later bleek dat hij de burgemeester van Prunay was. We werden verwelkomt met een kopje thee. Na ons

wat opgefrist te hebben werden we uitgenodigd om samen met hen te dineren! Mevr

had lekker gekookt! De volgende ochtend na een goed ontbijt en gekookt eitje

uitgezwaaid door de vrouw van de burgemeester.

Vandaag letterlijk gestrand 8 km voor Portier. Het water sopte ons in de schoenen. Maar een goed hotel gevonden met een lekker warm bad!!

We hopen dat het volgende reis verhaal wat zonniger zal zijn !!

Au revoir ! Henk en Jannie

1. Wilco,nicole &kids:
    henk en jannie
    wat leuk om te lezen erg jammer van het weer hier is het al niet veel beter voor jullie hopen dat het snel opknapt anders is het wel heel zwaar om door te fietsen . veel plezier nog en geniet er van
  2. Manny:
    20 mei 2013
    Ja deze fam weet wel wat henk bedoelt met een piele.
    Mooi dat de burgemeester zo gast vrij is .
    Hopelijk wordt het weer gauw weer wat beter.
  3. Irene:
    20 mei 2013
    Tof weer iets van jullie te lezen!! Ik hou ervan!! Liefs...
  4. Jannie en Hans:
    Hallo Henk en Jannie,
    Wat het weer betreft hadden jullie ook wel door Holland kunnen fietsen,maar hier kun je niet zomaar bij de burgemeester voor een ontbijtje aanschuiven, dat kan alleen in Viva la france geweldig toch !
    Wat de piele betreft (geen Fam. En toch snappen we het ra ra ) ha,ha,
    We wensen jullie nu ook wat zonniger weer, in de hoop dat het dan hier ook terecht komt.
    Groetjes Jannie en Hans.
  5. Arend en Trijn:
    Hoi Jannie en Henk
    Leuk om jullie reis zo te volgen, knap hoor!
    Grappig dat jullie bij de burgemeester geslapen hebben.
    Meer zon toegewenst en veel fiets plezier.
    Groetjes Arend en Trijn
  6. Wim en Margien:
    20 mei 2013
    Ben eigenlijk wel benieuwd of Henk het probleem van die ontbrekende "piele" nog met de burgemeester en zijn vrouw heeft besproken.
    Hopelijk wordt het weer beter en misschien is een volgende overnachting wel bij President Hollande!
    Groetjes Wim en Margien.
  7. Jan Rijn en Janny Askes:
    20 mei 2013
    leuk dat we jullie zo kunnen volgen, het fietsen in de regen is erg herkenbaar voor ons.
    Heeft Henk al nieuwe pijpen voor zijn broek, want zonder is het wel erg koud vooral als het regent.
    Veel plezier en hou ons op de hoogte.
  8. Henk en Mia:
    20 mei 2013
    Goed om weer van jullie te horen (vorige mail gemist). Jannie alsnog van harte gefeliciteerd met je 39e verjaardag ! Het schiet ondanks de regen toch lekker op zo. Ga zo door, we zullen mooi weer sturen ;-) Enne, misschien mogen jullie na zo'n prestatie ook wel een keer bij Han Noten eten ....
  9. Willem, Annemarie en Vlinder:
    21 mei 2013
    Wat een avontuur.... nou hou vol!!!!

Dikke knuffel van ons
  10. Beatrix:
    21 mei 2013
    In de regen fietsen is helemaal niets. We kunnen er over meepraten.
    Jannie en Henk ik ga voor jullie een zonnedansje doen en hopelijk komt het dan weer goed.
    Groetjes en we genieten van jullie reisverslagen
    Beatrix en Peter
  11. Ria Zwiers:
    21 mei 2013
    Leuk om jullie op deze manier te volgen ,maar erg jammer dat het weer niet mee zit.Wens jullie nog vele zonnige kilometers toe.Groetjes Ria
  12. Geert en miny:
    21 mei 2013
    Jammer dat het zo regent.
    Bij de burgermeester logeren overkomt je toch nooit.
    Hopend dat het zonniger word.
    Henk succes met de piele(s)
    Tot de volgende keer.
    gr uit hogevene.
  13. Gerard en Ria:
    21 mei 2013
    Tjonge tjonge, het is wel afzien zeg!
    Gelukkig komen jullie vriendelijke mensen tegen.
    Maar hoe kan het ook anders als ze jullie zien.......
    Hou vol he.

lieve groet gerard en ria
  14. Erna en de mannen!:
    Dag lieve buren,

Fijn en leuk jullie verhalen te lezen. Houd vol en moed
    jullie doen het heel goed!!

Warme groet vanuit het koude Westerhofje.
  15. Jos en José:
    21 mei 2013
    Hallo Henk en Jannie, of moeten we nu meneer en mevrouw Zielman zeggen, nu jullie bij de burgemeester gelogeerd hebben ?
    Wij sluiten ons aan bij iedereen die jullie mooi weer toe wensen (natuurlijk ook weer niet te warm). Ondanks alles wensen wij jullie veel fietsplezier en kijken nu al uit naar jullie volgende verslag.
  16. Gerda:
    21 mei 2013
    Nou het is volgens mij wel afzien.
    Maar dan is het geweldig als je zulke aardige mensen ontmoet onderweg.
    Daar doe je het natuurlijk voor.
    Vandaag hier ook een regenachtige dag. Hou vol want jullie gaan het mooie weer tegenmoed.
    Groetjes Gerda
  17. Jan en ineke:
    21 mei 2013
    Ja de pelgrims hebben het zwaar, maar straks spreken jullie wel vloeiend frans, en wie eet er nu bij de burgemeester. Wel lastig zo zonder piele, maar dan regent hij ook niet nat. We leven met jullie mee en ook hier is het nat en koud.
    Volhouden !!!!! En wederom veel succes. We blijven jullie volgen.
    De blauwe regen staat in koningsblauwe bloei
    Ineke en Jan
  18. Wendy Flim:
    22 mei 2013
    Bonjour Jannie et Henk, (hier houdt mijn Frans wel n beetje op!)

Erg leuk om jullie via de verhalen en de foto's te kunnen volgen. Alsof ik op t bagagerekkie mee ben. Jammer van het weer, maar hopelijk fietsen jullie de zon tegemoet.
    Een troost: hier is het weer zeker niet beter! Maar gelukkig hebben wij de afleiding met jullie verhalen en foto's. Hopelijk voelen jullie de spatjes niet door alle mooie indrukken.
    Geniet met z'n beiden en we volgen jullie op de voet!

Grt Wendy
  19. Arjan, Dineke, Manon & Jasper:
    Ha die buurtjes,
    Leuk om jullie zo te volgen, jullie beleven heel wat onderweg!!!
    Fiets ze verder...
  20. Ineke Groot Koerkamp:
    Hoi Jannie en Henk,
    Wat leuk om jullie verhaal te lezen en wat hebben jullie al veel meegemaakt. Echte pelgrims.
    Hopelijk krijgen jullie beter weer om de tocht te volbrengen.
    Ik blijf jullie volgen en succes.

Groet Ineke
  21. Hendry Schipper:
    Dag Janny en Henk
    Leuk om jullie verhalen te lezen en jullie te trip te volgen. Ik benijd jullie niet echt met dat weer maar goed jullie maken er wel wat van. En.... na regen komt eens zonneschijn. Het lijkt wat beter te worden. Een groet, blijf wel genieten van al het moois en onverwachte en sterkte verder, ook namens de collega's MT Rosengaerde Dalfsen.
  22. Jan zielman:
    23 mei 2013
    hallo Henk en Jannie een prachtig reisverhaal natuurlijk alles wat je tegenkomt kun je rustig bekijken en een foto van maken dat lukt in de auto natuurlijk niet ik zal even op de kaart kijken waar jullie je bevinden ik zou zeggen gewoon doorfietsen en hou ons op de hoogte groeten jan
  23. Claudia&wouterenkids:
    23 mei 2013
    Hoi Jannie en Henk,

Wat geweldig om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken.
    Wat vliegt de tijd he?
    Hopen dat de zon snel gaat schijnen.
    Geniet van deze mooie reis.

Groetjes van Wouter,Claudia,Bo en Mees
  24. Rachied:
    25 mei 2013
    Hallo beste fietsers

Hier een berichtje van jullie vriend rachied,
    Zoveel regen dat geloof ik niet.
    Het houd vast snel op, rachied vind jullie prestatie meer als top.
    ik mis jullie heel erg.
    Maar fiets maar lekker door en geniet van de komende berg.

Sjaloom,Rachied