Nog 55 km te gaan!!!!!

14 juni 2013 - Mélida, Spanje

Hallo allemaal,
Vandaag in Melide aangekomen. Na een klim van 12 km lang en af en toe erg stijl 9%

We beseffen ons nu pas wat voor prestatie we geleverd hebben, ook al door de reacties van jullie!
En onderweg hebben we meegemaakt dat mensen het opgeven, omdat ze het toch te zwaar vinden.In het begin van de reis vooral door de Pyreneeën hebben we last van kou en regen gehad, terwijl nu de warmte ons soms tot stoppen dwingt.Maar de volgende dag stappen we even zo vrolijk weer op. Op tijd pauze nemen ( net als op het werk) goed eten en drinken, dan hou je het lang vol!
Tijdens de pauzes ontmoet en spreek je veel mensen van allerlei nationaliteiten ! Ondertussen mijn Engels ook weer opgehaald! We hebben zo al 14 verschillende nationaliteiten geteld!
De meesten zijn verbaast dat Henk met een gewone fiets (8 versnellingen) de berg op komt.We vertellen er maar niet bij ,dat wanneer hij zelf de berg op getrapt is, zijn fiets tegen de vangrail zet en mij dan met fiets en al de berg op duwt........ Daarbij zegt " ik heb oe al 38 joar voort e hulpn deze barg kan der ok nog we bie, in huus moi oe mar weer redn!!! "
Schaam me diep!!!!!
Het is ons al een paar honderd km opgevallen dat er veel taxi's heen en weer rijden in de bergen! Maar nu zijn we er achter waarvoor. Ze pikken wandelaars en ook fietsers op die niet meer kunnen.
Sommige wandelaars krijgen last van blessures! We spraken een Deens echtpaar zij had een antibiotica kuur, tegen ontsteking in de knie, ze moest een week rust nemen!
Morgen beginnen we aan onze laatste etappe, volgens de beschrijving zitten er nog een paar flinke klimmen in . Maar we geven nu niet meer op!
Wederom weer bedankt voor de bemoedigende reacties!

Hartelijke groeten Henk en Jannie

1. Erik en Linda:
    14 juni 2013
    knap dat jullie op schema zitten,straks lekker paar weekjes van de vakantie genieten,maar jullie weten dat de laatste loodjes het zwaarst wegen,dus kom op,geen taxi maar de benen eronder.
    succes en vooral niet vergeten te genieten.

groetjes van ons uit het verre oosten
  2. Ineke Groot Koerkamp:
    14 juni 2013
    Geweldig wat knap, nu nog het laatste loodje .
    Ik wist het, Jannie geeft nooit op, wel fijn dat je een goede man hebt die je af en toe helpt, samen sta je sterk.
    Geniet ervan.

Groet Ineke
  3. Anne-Marie,Arjan en kids:
    14 juni 2013
    He toppers van de WESTREHOF.
    Zet hem nog even op en dan een flinke borrel op de goede en mooi prestatie/afloop. Ga van het laatste stukje nog genieten.

groeten Arjan Anne-Marie en kids.
  4. Nettie:
    hallo Jannie en Henk,
    fantastich bijna jullie doel bereikt.... toppers. Jannie je zult wel veel bekijks hebben als Henk oe de bult op drukt.... Misschien kan iemand een foto maken zodat het voor het nageslacht vast ligt. Nog even en dan met de billen in het zand en onder een parasolletje genieten maar.
    wat is de tijd toch snel gegaan.

groet en succes met de laatste loodjes Nettie
  5. Wim en Margien:
    14 juni 2013
    De vlaggen hangen in Haaksbergen uit voor de geslaagden maar als we een vlag hadden ging die uit voor JULLIE
  6. Jos en José:
    14 juni 2013
    Ga zo door Jannie en Henk, de laatste loodjes wegen altijd zwaar. Wij wensen jullie veel sterkte met die laatste kilometers, hopelijk niet alleen berg op, maar ook berg af en wind mee. Op naar de eindstreep.
  7. Jan Rijn en Janny Askes:
    toppers zijn jullie!
    nog 1 dag te gaan, dat moet lukken.
    Doe de groeten in santiago aan jacobus.
    Fietsen jullie ook nog door naar Finisterre?
    groetjes, Jan Rijn en Janny
  8. Jannie en Hans:
    Buenos noches Henk es Jannie,
    el meta el siega,(de finish is in zicht).
    Bijna 3000 km gefietst,
    Dat is niet niets.
    Alleen een paar zoals jullie zijn,
    kunnen dit en vinden dit fijn.
    Weinig morren en niet zeuren,
    elkaar steeds weer aan moedigen en opbeuren.
    En morgen komen jullie dan in Santiago aan.
    Waar de beker van de triomf zal staan.

Hans Es Jannie .
  9. Henk en Gerdien ten Broeke:
    15 juni 2013
    Toppers uut dalfsn , det bint jullie!!!
    Wie ziet mekare volgnde moand. Nog veule plezier, lekker genietn saamp.
    Groetn uut de koezenkaamp.
  10. Jan en ineke:
    15 juni 2013
    Nou kom op !!! Wat een prestatie in 6 weken. Nu kunnen jullie in alle rust nog genieten in Spanje. We hebben inmiddels Toscane verlaten en zijn op de terugreis.
    Heel veel succes bij de laatste etappe en vier een feestje vanavond !!!!!
  11. Gerard en Ria:
    16 juni 2013
    Wauw, wat gaan jullie goed zeg, echte bikkels zeg!
    En samen zijn jullie sterk he?
    Henk wat zal dat pilsje lekker smaken bij het eindpunt, en dan denk je natuurlijk, zo nu eerst een Bavaria......
  12. Ap en margje:
    16 juni 2013
    jannie en henk we wisten dat jullie dit konden
    jullie zijn keiharde bikkels verder noch veel plezier
  13. Willy hendriks:
    16 juni 2013
    Jannie en Henk, de laatste kilometers zijn voor jullie een makkie... toch? Wij hebben diep respect voor jullie prestatie en wij hebben makkelijk kletsen he? Er is niemand die het jullie nadoet. Geniet van julie resterende vrije dagen. Tot ziens en ajuus...
    Willy en Henk