Camino Santiago de Compostela!!!

5 juni 2013 - Burgos, Spanje

Hallo allemaal,Ondertussen zijn we  al vijf weken onderweg!!! Het weer wordt beter! Sinds 31 mei geen regen meer gehad. Gelukkig maar!!!Het tempo ligt niet meer zo hoog, want het blijft klimmen en dalen. We fietsen ongeveer 50 km per dag.Onderweg ontmoeten we mensen uit verschillende landen. Nog enkele km op gefietst  met een echtpaar uit Slovenië . Vandaag kwam ons een Oostenrijker achterop. Hij  was 9 mei uit Wenen weggefietst en had tot voor een paar dagen geleden alleen maar regen gehad. Ondertussen dat hij met ons meefietste kreeg hij een lekke band. Henk heeft hem even voortgeholpen en wij zijn weer doorgefietst.  Gisteren spraken we mensen uit Nederland, die een dag hebben moeten wachten voordat ze de pas over mochten, vanwege sneeuw en ijzel!! Dan viel het met ons gelukkig nog mee.We zie steeds meer lopers, ook zij komen overal vandaan! We spraken zelfs een Canadees. Hij is beginnen te lopen in St. Jean Pied de Port, wat de meeste lopers doen!Vaak hoor je onderweg  " bon camino". Ook van de plaatselijke bevolking. De mensen vragen waar je vandaan komt en wijzen je de weg als je even staat te kijken.In Pamplona spraken we mensen die vorig jaar de  Camino gelopen hebben. Pamplona is een mooie maar drukke stad!Na Pamplona richting Estella, zware klim en vals plat, toch nog 62 km gefietst die dag.We kwamen in een volksfeest terecht en werden persoonlijk door de pastoor welkom geheten. Hij vertelde dat die dag de geboorte dag van St. Miguel  gevierd werd. St. Miguel was een weldoener voor de pelgrims.In Estella geen hotel te vinden, wel een aubergeue, waar je met 20 mensen op een slaapzaal ligt. Die nacht geen oog dicht gedaan!!! De een snurkte nog niet harder dan de andere!!!Niet erg goed uitgerust weer op de fiets! De route  was die dag ook minder mooi. Parallel  langs de autoweg À 12. Veel lawaai!Gelukkig S ' avonds weer een goede slaapplek gevonden in Logrono.De volgende ochtend eerst maar eens een fietsenmaker opgezocht, want de remblokjes waren versleten. Ondertussen dat ik bij de fietsenmaker zat te wachten ging Henk boodschappen doen. Het duurde erg lang voordat hij er weer aankwam. De fiets was ondertussen al klaar. Al mopperend kwam hij er weer aanlopen, was hij verdwaald geraakt in een grote supermarkt. "Goa nooit gien boschoppen meer doen in zo'n grote stad"De volgende dagen maar boodschappen gedaan in kleine dorpjes. Beter voor Henk zijn gemoedsrust!!!!De laatste dagen mooie routes gefietst. Wel veel klimmen maar prachtige uitzichten en mooie afdalingen.Soms met 40 km per uur van de berg af! We zullen voorzichtig aan doen ,hebben we onze (schoon)zusters beloofd!Met het klimmen roept Henk vaak Pedro oh Pedro ( ik weet niet wie dat is) maar het zal wel!!!Nog 550 km te gaan!!! Soms wanneer we s'avonds in ons hotelkamer op bed liggen ,bekruipt ons een licht gevoel van heimwee, vooral wanneer op Skype ,Jesse zegt hih five Opa en Vlinder ik mis je Oma zegt.......Maar we houden vol en genieten!!!!want zoals een mede pelgrim zei onderweg, " een beetje afzien moet anders ben je geen pelgrim"Leuk om de reacties van jullie te lezen!!!Hartelijke groeten Henk en JannieEn Fam. Veel fietsplezier zondag op jullie barre fietstocht, wij redden het niet meer om op tijd thuis te zijn!!!!

1. Erik en Linda:
    5 juni 2013
    best afzien of niet!!gelukkig is het weer wat beter,dat geeft meer energie..heb je geen oordoppen voor snurkende kamergenoten?miss dan toch even aanschaffen,..

nou veel succes,en volhouden he!!groetjes uit het zonnige dalfsen..
  2. Jannie en Hans:
    Hallo pelgrims,
    Het afzien is begonnen ,tranen soms bedwongen,
    Kilometers worden minder, van zadel pijn geen hinder?
    Zo te lezen hebben jullie het reuze naar jullie zin ,dus hou de moed erin .
    Groetjes Hans en Jannie.
  3. Jos en José:
    5 juni 2013
    Als jullie in dit tempo doorgaan hebben jullie dus over 11 dagen het eindpunt bereikt. Laten we hopen dat het weer blijft zoals het nu is. Nog veel fietsplezier en blijf genieten.
  4. Loes en martijn:
    6 juni 2013
    Jullie zijn echt supergoed bezig!!! Jesse vind het leuk om alle foto's te bekijken. Geniet ook lekker van het weer nu het eindelijk goed is. Groetjes ons
  5. Henk en Mia:
    6 juni 2013
    De verhalen worden steeds spannender. Pedro, pieln en wat al niet meer. En Henk nog steeds zonder pijpen. Hebben jullie elkaar nog verwend op de xx trouwdag ? Zonnige groet vanaf de camping in Paasloo. Veel plezier nog en hou vol !
  6. Henk en Mia:
  7. Willem, Annemarie en Vlinder:
    10 juni 2013
    Goed bezig ouwe lui!!! respect voor dat hele eind, maar een hele belevenis die ze jullie niet meer afpakken, geniet van elk moment, vlinder en jesse kunnen nog wel even wachten hoor, met foto's zijn ze nu nog wel even tevreden!!!!

Dikke knuffel van hier!!!
  8. Jan en ineke:
    10 juni 2013
    Geweldig wat zijn jullie al ver, de finish komt in zicht. Gelukkig mooier weer dat hebben jullie wel verdiend.
    Wij zitten op een terras in het wonderschone Toscane, waar het trouwens ook flink kan regenen.
    Nog veel sterkte met de laatste loodjes.
    Veel liefs vsn ons
  9. Ellen en John:
    10 juni 2013
    Gelukkig is het weer beter geworden voor jullie en dat fietst een stuk aangenamer.De laatste loodjes wegen het zwaarst en met dat klimmen en dalen is dat ook zo! Knap dat jullie al zo ver zijn gekomen. Wij doen jullie dat niet na..........alhoewel na de verhalen van jullie? Blijf genieten en blijf ons verrassen met een mooi verhaal! Zet hem op samen en brei er een mooi eind aan!
    groetjes