2677 km van Dalfsen naar Santiago!!!! We hebben het gered!!!!!!!

17 juni 2013 - Santiago de Compostela, Spanje

​Hallo allemaal,Op zaterdag 15 juni om 17.30 uur aangekomen in Santiago de Compostela!!!!De laatste etappe  was zwaar, het was warm en er zaten nog een paar flinke klimmen in.  We fietsten door boeren dorpen en grote akkers!!!Het was net of we alleen op de wereld waren ,geen mens te zien! Later spraken we mensen die de zelfde ervaring hadden gehad !Het bord van Santiago hadden we al gezien en toen duurde het nog 5 km voordat we op het plein voor de Cathedraal waren.Het eind punt!  Het was erg druk, en het viel ons op dat er veel politie op op de been was. Ook stonden er veel mensen aan de kant! We vonden het wel raar dat zoveel mensen ons verwelkomen...........Later bleek dat de prins van Japan op bezoek is in Santiago. Het plein voor de grote cathedraal was afgesloten. Dat was jammer, nu hebben we geen foto dat we met de fiets op het eindpunt aankwamen.maar je kunt niet alles hebben! Later toen we een slaapplaats gevonden hadden bij Helena een alleraardigste mevr in de binnenstad, zijn we terug gelopen naar het plein, waar net de Prins met zijn gevolg weer vertrok!Er kwamen nog meer wandelaars en fietsers binnen. Het maakt veel indruk op ons .dat mensen elkaar in de armen vallen en sommigen stil op de grond gaan zitten!Het maakt dat we nog blijer worden, dat we gezond en op een paar valpartijtjes na ,heelhuids overgekomen zijn!!!!!Ook ontmoeten we de mensen weer die we onderweg gezien hebben! Heel gezellig.

De volgende ochtend is het raar dat we niet meer hoeven te fietsen!
We hebben van Helena een plattegrond gekregen ,zodat we de weg kunnen vinden in de stad. Eerst de fietsen maar weggebracht naar Soetenns transport. Toen de laatste stempel gehaald en Het huis van de Lage landen opgezocht, waar mensen uit Ned. Je weg wijs maken voor de terug reis!
Het is jammer dat het regent en nogal koud is voor de tijd van het jaar.

En praktisch zoals Henk is heeft hij de balans opgemaakt:
44 dagen gefietst
2677 km
60,8 km gemiddeld per dag.
1 lekke band
4 remblokjes vervangen!
1 rep tasdrager
4 landen doorgefietst
3 volle dagen regen
10 flinke regenbuien
4 keer bergpas boven 1000 meter.
45 keer een ander bed.
15 verschillende nationaliteiten ontmoet!
830 foto's gemaakt.

Heeeeeeeeel veeeeeeeeel gezien!!!!!!!

Morgen gaan we naar finnestere ( moet je gezien hebben zegt Gertjan) . Onze versleten spullen verbranden!
We hebben er lang naar uit gezien om deze tour te maken.
We hebben afgezien maar ook erg genoten.!!!
Nu uitzien naar de geboorte van ons derde kleinkind in juli !
Net voordat we van huis gingen werden we verrast met de aankondiging van ons vierde kleinkind!
Dus veel moois in verschiet!!!!
Tot slot willen we iedereen hartelijk bedanken voor de mooie hart verwarmende reacties! Het heeft ons goed gedaan!!!

Tot ziens in Dalfsen.
Hartelijke groeten Henk en Jannie

1. Geert en miny:
    Geweldig.
    Gefeliciteerd met jullie prestatie.
    Nog veel plezier en tot ziens in Dalfsen.
  2. Henk en Mia:
    17 juni 2013
    Van harte gefeliciteerd met deze fantastische prestatie !!!!
    We hebben grote bewondering voor jullie. En nu maar even lekker rondlummelen daar en genieten van de omgeving en (hopelijk) mooi weer. We horen de uitgebreide verhalen wel als jullie terug zijn in Dalfsen.
  3. Jeltje:
    17 juni 2013
    bijzonder mooi al die verhalen ,die kun je zo laten inbinden tot boekwerkje geweldig gedaan hoop jullie gauw weer te zien gr jeltje
  4. Truus:
    17 juni 2013
    Heel bijzonder deze prestatie!!
    Geniet nog en een goede en veilige terugreis.
  5. Jan Rijn en Janny Askes:
    17 juni 2013
    we hebben genoten van jullie reisverslagen, en krijgen steeds een beetje heimwee gevoel als we de verhalen lezen en de prachtige foto,s zien.
    Probeer het pelgrimsgevoel vast te houden.
    Nog veel plezier in santiago en finisterre.
    En we hopen jullie gauw weer te ontmoeten in dalfsen.
    gr. jan rijn en janny
  6. Manny:
    17 juni 2013
    Geweldig we zijn trots op jullie
  7. Erik en Linda:
    super knap gedaan,gefeliciteerd!!
    nu lekker van genieten..
    jullie mogen wel een keer een presentatieavond organiseren voor al jullie verhalen en vele foto,s.
    hoop jullie snel weer in dalfsen te zien.

groeten uit het verre warme dalfsen
  8. Jan en ineke:
    17 juni 2013
    Geweldige prestatie. Van harte gefeliciteerd en zeker ook met de komst van een 4e kleinkind.
    Geniet ervan en gauw tot ziens in Dalfsen
  9. Ap en margje:
    17 juni 2013
    van harte en goot weer thuis kom
  10. Loes en martijn:
    17 juni 2013
    Een mooi laatste verhaal. Jesse zal blij zijn als hij jullie weer ziet.
    Groetjes van ons!
  11. Gerrit en willy:
    17 juni 2013
    wat een geweldige prestatie hebben jullie geleverd.vanharte gefeliciteerd.wij hebben er heel erg van genoten,goede thuis reis gewenst groetjes ook van dinie
  12. Dania:
    18 juni 2013
    Wauw, wat mooi! Bijzonder om dit samen mee te maken! Geniet van alles en hopelijk tot snel!
    Liefs Dania
  13. Irene:
    18 juni 2013
    Gefeliciteerd!!! Super gedaan.... als ik het verhaal zo lees dan lijkt het niet dat jullie al zo vaak opa en oma zijn;-) toffe verhalen.... zoveel gefietst!! En opa nog zeker niet dementerend!!!! Haha;-) geniet nog maar lekker... xx
  14. Jos Terhorst:
    18 juni 2013
    Proficiat. Had ook wel verwacht dat jullie het ook zouden halen. Ik ben 7-6 aangekomen in SdC en 11-6 teruggevlogen naar huis. Vandaag kwam Soetens mijn fiets en bagage terugbrengen. Prima. Was leuk jullie onderweg te hebben ontmoet. Proficiat ook met het nieuwe kleinkind en wie weet.... Volgende fietstocht
  15. Hein en nettie:
    18 juni 2013
    Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn maar ook wel weer raar dat je nu niet meer hoeft te fietsen om het einddoel te halen.
    Wij zijn geweldig trots op jullie, zoveel kilometers gefietst. Wij
    wensen jullie nog een mooie tijd daar en een goede terugreis. Zijn benieuwd naar de overigen 800 foto,s groeten Hein en Nettie
  16. John:
    19 juni 2013
    Ontzettend goed gedaan samen!!Gefeliciteerd met het behalen van jullie doel en droom. Geniet nog maar even van jullie welverdiende, resterende vakantie! We hopen dat het weer beter wordt.Jannie.....een dienst op .....is topsport maar dat is niets vergeleken de 2677 km die jullie gefietst hebben. lekker genieten en tot gauw!!
    Groeten
  17. Willy hendriks:
    19 juni 2013
    Hoi toppers, super, supertrots. Ben erg onder de indruk van jullie prestatie. En weer een klein hummeltje erbij, dat wordt nog meer genieten. Zie jullie weer in Dalfsen....Tjuus
    Willy en Henk
  18. Goddelijke gespierde benen:
    20 juni 2013
    Hebben we vanmorgen weer gezien, fijn dat jullie erweer zijn, geniet van jullie prestatie......TOP!
    de hofheer en hofdame