Mooie landschappen en hoge bergen!

11 juni 2013 - Pontevedra, Spanje

Hallo allemaal,Ondertussen zijn we weer 357 km verder en nog 190 km verwijderd  ons einddoel, Santiago de Compostela !!!Donderdag 6 juni  op tijd weggefietst uit Burgos, want zo duid de beschrijving dat we nog een paar flinke klimmetjes zullen tegenkomen!   Burgos een mooie stad met veel bezienswaardigheden en mooie terrassen ,waar we heerlijk gegeten en gedronken hebben die avond ervoor.Door veel oude dorpen gefietst. Elk dorp heeft wel een kerk! Sommige kerken zagen er erg bouwvallig uit!de fietser ui Oostenrijk kwam ons weer achterop. Even gepraat en ieder is weer zijn weg gegaan Na 87 km door mooi glooiend landschap gefietst te hebben zijn we op een camping in Castrojeriz terecht gekomen! Wij hebben een trekkershut gehuurd!  Toevallig ontmoeten wij daar de mensen uit Hengelo weer! Wij dachten dat ze al veel verder waren, maar zij was ziek geweest na die koude en natte dag in de Pyreneeën .Ze hadden een dag getreind!  Gelukkig voelde ze zich wat beter. S' avonds samen gegeten met nog meer Nederlandse campinggasten. Erg gezellig! Het is leuk om elke keer weer andere mensen te ontmoeten. Zo zagen we in Sahogun twee Duitse heren ,zij hadden ook overnacht in het zelfde hostel dan wij. Samen ontbeten en ieder zijn weg weer gegaan!In het weekend ,hebben we gemerkt is het moeilijk een slaapplek te vinden! We hadden graag in Leon gebleven op zaterdagavond, want het is een mooie stad met gezellige terrassen . Verder gefietst en een hostel gevonden net buiten Leon. S'avonds naar de plaatselijke kroeg geweest!Bij Astorga een Belgisch echtpaar ontmoet, zij waren al 80 dagen onderweg ,lopend. Gezellig met hen koffie gedronken. Afscheid van elkaar genomen met Bon Camino!!!Voor Astorga enkele km op grindpaden gefietst. Erg hobbelig.Het landschap veranderd en in de verte zien we de hoge pas waar we de andere dag overheen moeten . Het hoogste punt is Cruz de Ferro en de Irago pas.De heren uit Duitsland zien we ook weer in Astorga ,samen wat gedronken en de stad bekeken.De volgende ochtend aan de klim begonnen met de speekertjes van mijn i pod in de oren metMuziek van Tina Turner "you simply the best" (die fietst voor mij) de berg op getrapt!!! Oh..... Ik wou dat ik zulke benen had als Tina Turner dan hoefde ik nu niet zo te worstelen!!!!En wie zagen we daar boven op de berg de beide Duitse heren. Foto' gemaakt en aan de afdaling begonnen. Doodeng erg stijl naar beneden en een slechte weg. Na 5km in Acebo gestopt.Vandaag verder afgedaald (10 km ) en doorgefietst naar Ponferrada. Daar een fietsenmaker opgezocht om de tassendrager van Henk zijn fiets te repareren . Deze was kapot gerammeld op het slechte wegdek in de bergen.Vanmiddag in La Portela aangekomen. Morgen de Alto do poio pas 1335 meter hoog. Vanavond lekker eten en uitrusten ! Nog 190 km te gaan!!!! Tot het volgende en misschien het laatste reisverslag van deze tour!Groeten Henk en Jannie
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jos en José:
    11 juni 2013
    Hallo Jannie en Henk, dat schiet mooi op zo. Het is maar goed dat jullie Pamplona al voorbij zijn, want anders hadden jullie daar gisteren en vandaag moeten zwemmen in plaats van fietsen. Jullie gemiddelde gaat weer omhoog met 60 km per dag , zo zijn jullie nog eerder over. Heel veel fietsplezier nog met hopelijk mooi fietsweer en weinig wind of wind mee natuurlijk.
  2. Wim en Margien:
    11 juni 2013
    190 km is natuurlijk nog een peulenschil na de vele kilometers die jullie allemaal al gefietst hebben. Zullen we eerlijk zijn, we hadden niet verwacht dat jullie alle kilometers zouden fietsen en misschien de trein zo nu en dan zouden pakken dus ONS PETJE GAAT AF VOOR JULLIE, GROTE KLASSE
  3. Jan Rijn en Janny Askes:
    11 juni 2013
    sterkte de laatste tweehonderd berg kilometers.
    Geniet er nog even van.
    Groet, Jan Rijn en Janny.
  4. Jannie en Hans:
    Buenas noches,

Wat zijn jullie goed bezig zeg ,nog 200 km en dan is het eind doel bereikt ,top top top ,meer en mooier kan het niet worden hè,en gaan jullie dan lekker relaxen,effen lekker niets doen ,daar in Spanje ??
    Wij wensen jullie nog een paar mooie dagen ,om de laatste bergen over te komen ,en neem samen maar een lekkere sangria vanavond van ons !!
    Nos vemos, Hans en Jannie .
  5. Gerda:
    Hallo Jannie en Henk,
    Nog 190 km dat moet lukken is het niet op de fiets dan kan het nog bijna lopend.Je hoeft pas 5-7 weer te werken. Ik vind het geweldig van jullie. Hou vol en geniet dan van deze prestatie. Wij gaan vrijdag op vakantie dus tot over ongeveer 4 weken.
    Liefs Gerda
  6. Paula:
    Dag Jannie en Henk,

Wat fantastisch zeg, een geweldige prestatie. Nu de laatste loodjes nog! Zet 'm nog even op.

Groetjes Paula
  7. Willy hendriks:
    11 juni 2013
    Hallo fietsvrienden, de laatste (loodjes) kilometers zullen voor jullie ook wel te doen zijn,(Jannie zelfs zonder de benen van Tina)gaat het lukken om daarna heerlijk te genieten van de Spaanse zon en strand. Nog effe de beenspieren aanspannen en je bent op plaats van bestemming. Veel plezier. Toi, toi, Willy
  8. Goddelijke gespierde benen:
    11 juni 2013
    Dat hebben wij voor jullie, knap werk!!
    De laatste lootjes en dan chillen.
    Groetjes de hofheer en hofdame
  9. Gerrit en willy:
    11 juni 2013
    hallo Henk en Jannie,Mooi dat het jullie zo goed gaat.Nog een paar rukjes en je bent er.Tip van Willy voor Henk: als je van de berg af gaat roep dan JOE JOETSI .Anton is vanmiddag geopereerd nog geen nader bericht gehad.En nu op naar SANTIAGO.veel fiets plezier gewenst
  10. Ria Nagel:
    Hoi Jannie en Henk.
    Wat knap van jullie, nu de laatste loodjes nog. Gat vast lukken.
    Geniet ervan!

Groetjes, Ria N
  11. Henk en Mia:
    11 juni 2013
    Geweldige prestatie ! Hou vol, die laatste kilometers krijgen jullie vast vleugels ! Bon Camino !!!
  12. Dania:
    12 juni 2013
    Dag Lieve Henk en Jannie, wat gaaf dat jullie zo genieten, ook al is het soms zwaar! Wij blijven jullie volgen en misschien fietsen wij op moeilijke stukken wel ff met jullie mee! Zet hem op en op naar het eindpunt!

Groet Dania
  13. Willem, Annemarie en Vlinder:
    12 juni 2013
    Leuke foto's!!!!!! jullie zien er goed uit luitjes!!!

succes nog even!!!

xxx
  14. Irene:
    12 juni 2013
    Nou succes dan nog maar!! Xx
  15. John:
    Hoi Jannie en Henk,
    Julie zijn er bijna.....bijna....maar nog niet helemaal! We weten zeker dat het nu goed gaat komen. Geniet van de laatste loodjes en bij aankomst gaan jullie het fietsen nog missen! Succes en we leven en beleven met jullie mee!
    Groetjes
  16. Hein en nettie:
    12 juni 2013
    Hallo Henk en Jannie, wat gaan jullie snel, wat een mooie reisverhalen en leuke foto's. Henk breeduit lachend en Jannie heerlijk genietend op een terras met een krantje. Mooi om jullie zo te kunnen volgen op deze bijzondere reis. Spannend nu het einde van de reis zo dicht bij komt. Nog hele mooie laatste kilometers gewenst en daarna lekker uitrusten. groeten Hein en Nettie
  17. Jan zielman:
    13 juni 2013
    Hallo Luitjes,
    Inmiddels zijn we alweer een paar dagen verder,en hopelijk ook de laatste kilometers gehalveerd!!!Geen zorgen om anton,want de operatie is prima verlopen.En hij voelt zich prima!!!!!
    Goeie berichten dus van deze kant!!!zelfs pimmetje is geslaagd!!!!
    Hopelijk laten jullie wel even weten,wanneer jullie in Santiago zijn,want dan gaan we natuurlijk met z'n allen vlaggen en proosten op jullie!!!!
    Nou kilometervreters !!nog effe knallen!!SUC6.
  18. Geert en miny:
    13 juni 2013
    Hallo Jannie en Henk.
    Het einde van jullie fietstocht komt in zicht.We vinden het een hele prestatie en doen het jullie niet na.
    De zestig van zondag ( fam.dag) was wel genoeg.
    Het was trouwens gezellig.raar dat jullie er niet bij waren.
    Tot gauw en doe kalm an.

gr miny en geert