1000 km op weg naar Santiago!!!!!!

16 mei 2013 - Châteaudun, Frankrijk

Met regen vertrokken uit Cambrai op  zaterdag 11mei. Nou ja vertrokken het duurde nogal voordat we de stad weer uit waren! Geen Sint Jacobs schelpje te zien op de bordjes en grote wegen waar het verboden is om te fietsen. We waren net een stelletje provinciaaltjes die de weg niet  weten in de stad! Maar gelukkig heeft Henk een goed richtingsgevoel en weet hij ook wat links en rechts is!!!!Tegen de middag brak de zon weer door en konden de regencapes uit! Door de heuvels gefietst en langs jaagpaden  aan het Sint Quentin Canal. Ook langs  de Schelde bron. Deze dag tot Sint Quentin gekomen met 55 km op de teller.De volgende dag na een goed ontbijt  richting Compiegne gefietst.  Tussen de koolzaadvelden door ..De Franse boeren krijgen subsidie voor het verbouwen van koolzaad, omdat er graan genoeg verbouwd wordt, werd ons verteld! Onderweg fietste Jos uit Arnhem ons voorbij  toen wij net onze bermkeuken uitgestald hadden en chef kok Henk een lekker prakkie voor ons aan het maken was!  We raakten aan de praat en Jos is ook onderweg naar Santiago . Hij fietst alleen met zijn " assistent".  Samen op gefietst naar Compiegne. Via allerlei wegomleidingen  aangekomen  bij een pelgrimsgite, waar je goedkoop kunt overnachten!  Toen we na een verfrissende douche in de stad wilden gaan eten ,liep mijn band leeg. Dus eerst de fiets maar op de kop en er een nieuwe  band opgelegd ,want hij was kapot gegaan bij het ventiel!De andere dag is ieder zijn weg weer gegaan. Wij hebben nog wat rondgefietst en foto' gemaakt. Compiegnie wordt ook wel Petit Paris genoemd.De dagen erna was het klimmen en dalen ,klimmen van 5% tot 7%  en zelfs 10% en dat met wind tegen, het was net of je bij een afdaling de berg weer op geblazen werd!Wanneer de wielrenners op de pedalen gaan staan en de windmolens in de verte als een gek draaien ,dan maak je je borst maar nat!!!!!...... Misschien veranderd mijn dijenvet dan nog eens in  spierweefsel !!!!!!!!!
14 mei overnacht in een chauffeurscafe aan de Seine. Lekker gegeten. Op face book toegezongen door onze kleinkindjes Vlinder en Jesse!!! Heel leuk.!!!!!!
Ook veel sms jes en felicitaties via Reislogger en Facebook. Bedankt allemaal.

Vandaag aangekomen in Chateaudun , de duizend km gepasseerd met zonnig weer en weinig wind!!!

Groeten van Henk en Jannie

1. Jannie en Hans:
    17 mei 2013
    Nou jullie gaan super hoor, en nog steeds aardig fiets weer?
    Ga zo door, ik blijf jullie volgen (ook al kan ik soms de kleine plaatsjes niet vinden op de kaart )en na 1000 km een lekke band valt toch ook reuze mee? van uit een nat Nederland wens ik jullie de volgende 1000 km weer even veel fiets plezier.
    Groetjes Jannie en Hans .
  2. Loes en martijn:
    20 mei 2013
    Weer een mooi verhaal erbij. We hebben idd geen bericht gehad dat het erop gekomen was, dus dat lijkt mis te zijn gegaan
  3. Willem, Annemarie en Vlinder:
    21 mei 2013
    Ja deze hebben wij ook gemist, maar ik zie het nu!

xxx
  4. Jos en José:
    21 mei 2013
    Wij hebben dit verslag ook gemist, maar alsnog leuk om te lezen. Hebben jullie na het plakken van de band nog wel ergens kunnen eten, want je moet dat spierweefsel op je dijen wel onderhouden !!!! 1000 km gehad, dus nog maar 2000 km te gaan !!!!!!
  5. Hans & Marij van Dam:
    24 mei 2013
    Met veel interesse lezen we jullie (soms barre en natte) belevenissen. Leuk geschreven. Alle respect voor jullie prestaties. Gisteren in NL een koude rekord en hagel op de Westerhof. Misschien komt het goede weer langzaam aan naar Frankrijk! Wij gunnen jullie dat van harte, groetjes, H&M