Bijna onder een brug moeten slapen.........

10 mei 2013 - Doornik, België

​Hallo allemaal,We zijn inmiddels een week onderweg! Af en toe een beetje last van spierpijn, want het landschap begint te glooien. Kinderen van Goezo fietsklassen, we zijn nog langs jullie woonplaats gefietst  Nijlen. jullie zullen inmiddels al weer thuis zijn. jullie hebben vast een mooie fietsvakantie gehad  wij hebben .  590 km in totaal gefietst. Woensdag 8 mei  een flinke onweersbui gehad! We stonden te schuilen, toen we uitgenodigd werden om binnen te komen. Er werd ons zelfs een kopje thee en een droge handdoek aangeboden!  Na een gezellige conversatie en de gast heer hartelijk bedankt te hebben zijn we doorgefietst naar ons volgende logeer adres  La Cour Carree in Leuze. Ook hebben we onze eerste stempels te pakken!Gisteren met stralend weer vertrokken. Door glooiend landschap en bloeiende koolzaadvelden..aan het eind van de middag enkele malen geprobeerd om een slaapplek te vinden, maar steeds als antwoordt " complet" Ten einde raad aan een mevr gevraagd of zij nog een pension of hotel wist in de buurt.     Gelukkig wist ze nog een hotel ,maar we moesten dan wel 10 km van de rout af. We kregen een route mee om niet te verdwalen ,uiterst behulpzaam!.Daar aangekomen moesten we wel de fiets bij ons op de kamer zetten. Maar altijd beter dan onder de brug te moeten slapen.   Groetjes van Henk en Jannie

1. Gerda:
    10 mei 2013
    Zo Hendrik-Jan en Janna onder de brug slapen is toch ook wel een keer spannend?
    Geweldig jullie avonturen. Mooi dat wij mee kunnen genieten.

Groetjes en fiets ze.
  2. Goddelijke gespierde benen:
    10 mei 2013
    Knap werk zeg!! Binnen enkele weken zitten jullie in de spaanse zon achter een glaasje sangria, we genieten van jullie weblog!!
    geniet ervan.
    groeten hofheer en hofdame
  3. Miranda:
    Hey Henk en Jannie.
    Geven jullie elkaar wel massage om de spierpijn onder controle te houden. Haha.
    Het is erg leuk om jullie zo te kunnen volgen.
    Een hele goede fietsreis verder.
    Wij blijven jullie volgen.
    Groetjes
  4. Geert en miny:
    Mooi reisverhaal.
    Volgens ons gaan jullie snel.
    Goeie reis verder.
  5. Jannie en Hans:
    Hallo Henk en Jannie ,
    Met dit tempo van jullie ben je in binnen 5 weken in Santiago, nemen jullie ook wel eens een dag rust, of staat dat woord niet in de fietsagenda; des al niet te min genieten we wel van jullie verhalen hoor! Ga vooral zo door en geniet, wij genieten mee (gratis hè wij hoeven er niets voor te doen).ha ha .
    Groetjes Jannie en Hans .
  6. John:
    10 mei 2013
    Nog maar 1680 km te gaan!! Eind in zicht!! Leuk om het verslag te lezen, en op deze manier beleven we het een beetje mee! Ik heb alleen geen last van spierpijn! Veel plezier en lekker genieten met z'n tweeen!
    Groeten Ellen en John
  7. Irene:
    11 mei 2013
    Jeetje zeg, wat een mazzel!! Ik blijf jullie volgen hoor!!!
    Groetjes!!
  8. Manny:
    11 mei 2013
    mooie foto.s .zie dat Henk nog steeds geen aan rits pijpen

aan heeft.Hier ben je ze wel nodig. Het is weer eens somber weer.
    goede reis groetjes herman en Manny
  9. Gerard en Ria:
    Hey Henk en Jannie

Heel knap wat jullie doen, en met Henk als topkok krijg je weer de broodnodige vitamientjes en energie binnen.
    Erg leuk dat we jullie zo kunnen volgen!
    Blijf elkaar motiveren he, en ga voor die sangria!
    Gerard en Ria
  10. Marianne Roeten:
    12 mei 2013
    Wat leuk om jullie te volgen!
    Geniet van het onderweg zijn op de camino!
    Groet, Marianne.
  11. Beatrix:
    12 mei 2013
    Wat fijn dat alles goed gaat, en dat jullie het mooie weer tegemoet fietsen. Wij hadden gisteren ook een fietsdag maar wat is het hier slecht weer regen regen en regen. En vandaag weer regen. Dus zoek de zon op en geniet er samen van
    Groetjes Peter en Beatrix
  12. Aly elsman:
    Hallo Janny en Henk.
    Ohhhhhhhhhhhh al 590 km. En dan een beetje spierpijn.
    Super hoor. Leuk om op deze manier mee te kijken. Krijg er ook een beetje vakantiegevoel van. Ik hoop dat jullie niet te veel regen gaan krijgen, al hoe wel de reactie als je staat te schuilen toch ook voor mooie momenten zorgt.
    Henk en Janny veel succes en tot gauw.

Groetjes Aly
  13. Willem, Annemarie en Vlinder:
    Haaai,

Gelukkig komt uiteindelijk altijd alles op z'n pootjes terecht!!!!
    Jullie gaan het mooie weer tegemoet.....
    Wij zijn net terug, niet te best hier in Hollandia, hadden beter in Spain kunnen blijven, maar helaas het werk roept weer!!!
    Fietse........en geniet van elk moment!!!!!
    Dikke knuffel van ons......
  14. Jos:
    13 mei 2013
    Vandaag tot Marines gekomen. Sla hotel daar maar over.
  15. Henriët Ekkelenkamp:
    14 mei 2013
    Jans gefeliciteerd met je verjaardag, een fijne dag saampies met Henk en doe het maar kalmpies an vandaag.

Liefs Henrièt
  16. Gerard en Ria:
    14 mei 2013
    Gefeliciteerd met je verjaardag!

Een mooie dag gewenst, wij zullen er hier ook eentje op drinken.

Lieve groet Gerard en Ria
  17. Gerrit en willy:
    14 mei 2013
    hallo jannie en henk hartelijk gefeliciteert met je verjaardag jannie maak er een mooie dag van wij volgen jullie van uit heino groetjes
  18. Aly elsman:
    Hoi Janny en Henk.
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Janny, ook van de rest van je collega's. Gaat het nog voorspoedig?? Heeft Henk je goed verwend?? Maak er een feest van.

Groetjes Aly
  19. Jan en ineke:
    14 mei 2013
    Goedemiddag jarige Jannie en Henk. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Eet een heerlijk gebakje, dat fiets je er wel weer af. Veel succes en geniet ervan. We blijven jullie volgen.
  20. Beatrix:
    Hoi Jannie en Henk
    Van Harte Gefeliciteerd nog een hele fijne dag
    Geniet van jullie vakantie...en we horen en lezen nog wel weer over jullie
    Groetjes Peter en Beatrix
  21. John:
    Hallo Jannie en henk,
    Jannie gefeliciteerd met je verjaardag! Ooit waren wij als Sarah op je verjaardag! Voor mijn gevoel is dat nog maar kort geleden maar de werkelijkheid ligt iets anders!Gelukkig zit het sportieve er nog in! Veel plezier.......wij werken wel!
    Gr Ellen en John
  22. Goddelijke gespierde benen:
    15 mei 2013
    Te laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Jannie!!
    Hartelijke groeten Andre en Geke
  23. Henk en Jannie:
    15 mei 2013
    Iedere een bedankt voor de felicitaties!!!!!
  24. Stafbureau:
    Hallo Janny en Henk,

Wat leuk om te horen dat jullie zo goed op weg zijn. Al een zeer zitvlak?? We horen ook dat jij jarig bent geweest. Alsnog van harte gefeliciteerd. Zet um op en de groeten van
    Dania, Mirjam, Annette, Michelle, Renske en José
  25. Gerda:
    Hoi Jannie

Ben ik toch helemaal je verjaardag vergeten gisteren.
    Al hoe wel, ik heb er wel aan gedacht, maar je niet gemaild.
    Je oren hebben vast getoeterd.
    Maar alle gekheid op een stokje?
    GEFELICITEERD en nog vele mooie jaren.
    Groejes