Langs de zee en smalle bospaden met de wind in de rug !!!!

25 mei 2013 - Salles, Frankrijk

1. Hallo allemaal,Maandag 21mei s' morgens op tijd vertrokken, want de  weerberichten voor de ochtend waren  goed het zou droog blijven.  Het miezerde nog wat toen we wegfietsten. Door Poittiers gefietst. De stad met de vele kerken en oude bruggen. Erg druk. De gendarmerie  heeft ons de drukke weg in de stad overgeholpen,want er was geen doorkomen aan. Heel behulpzaam en vriendelijk.Behalve langs de rivieren was het veel klimmen.  De koolzaadvelden hebben plaats gemaakt voor graanakkers. (Gerst en Tarwe)  Grote windmolens tussen Melle en Saint.We hebben geen regen meer gehad maar het bleef wel zwaar bewolkt!In Saint hebben we geslapen in een pelgrims gite  Een met zes bedden, maar wij waren er alleen. De beheerder verwelkomde ons met een kopje koffie ! Hij had alvast de verwarming aangedaan. En vertelde dat het ook in zuid Frankrijk veel te koud en nat is voor de tijd van het jaar. S' avonds ons eigen potje gekookt en vroeg gaan slapen ,want we hadden die dag 93 kmgefietst.Na Saint de kust route naar Royan. Glooiend landschap dus niet zoveel klimmetjes.Met de boot over naar Port du Verdon. Half uur varen.   Was erg koud en veel wind!!!Een medepelgrim sprak ons aan. Hij kwam uit Normandië . Hij gaf ons een compliment over onze fietsen, want hij had een fiets die met taairipjes aan elkaar geknoopt was.We hopen dat hij goed overkomt!!!Van de boot af gefietst naar Soulac su mer.  Daar een hotel gevonden. Met de fiets opde kamer!Langs de kust en door de duinen met de wind in de rug!!!!Geen heuvels. Wel kilometers lang een oud en slecht fietspad. Deze paden zijn in de tweede Wereldoorlog  aangelegd  om kustpatroulles  per motor uit te voeren. En uit historisch oogpunt nog niet verbreedt.Wanneer je iemand zou tegenkomen moest je afstappen. Maar we kwamen niemand tegen kilometers lang. Later op de weg ook niet, nog geen auto! We waren blij dat we in het volgende kustplaats aankwamen. Lacanau  - Ocean.We dachten s'avonds nog een strandwandeling te maken ,maar we werden bijna gezandstraald  . Het waaide verschrikkelijk hard .Volgende dag richting Salles, langs mooie fietspaden aangelegd op oude spoorbanen!Prachtig weer vandaag.!!!!Totaal 1600 km km gefietst. We hopen vrijdag aan de Spaanse grens te zijn!De reacties doen ons goed. Krijgen we weer moed van ! Dank jullie wel!Groeten van Henk en Jannie

1. Jannie en Hans:
    25 mei 2013
    Hallo Henk en Jannie,
    Jullie gaan echt als een speer zeg ,in 3 weken tijd al bijna in zuid Frankrijk, top hoor. Wordt het nu na 3 weken makkelijker of moeilijker om door te fietsen ,of hebben jullie al een baaldag gehad (en fietsen jullie dan 1 dag niet?) Trouwens als jullie in dit tempo door gaan heb je straks 2 weken op de Spaanse stranden om uit te rusten. Wij genieten van de verhalen en wensen jullie nog mooie fietsdagen met mooi weer en wind in de rug .
    Groetjes Hans en Jannie.
  2. Truus:
    26 mei 2013
    Hallo fietsers, leuk om jullie te volgen, wat een belevenis.
    Hebben jullie ook wel eens pech met de fietsen gehad want die wieltjes draaien heel wat keertjes rond. Je mist hier niets van het weer, het is nu winderig en koud, ga zo m'n bed in na een nacht te hebben gewerkt. Geniet weer verder en ik volg jullie!!
  3. Paula:
    Hoi Jannie en Henk,

Jeetje wat zijn jullie al ver!!!! Knap hoor.
    Ik geniet van jullie mooie foto's.
    Zet 'm op, ik vind het geweldig.Hebben jullie geen zere beenspieren?
    Nou, groetjes van ons
  4. Gerda:
    Hallo Jannie en Henk
    Geweldig dat jullie ondanks het slechte weer al zo ver zijn.
    Ik heb vrijdag een oud collega, Jacobien, gesproken. Zij woont in La petite Borie Montcaret. De route loopt hier langs. Het schijn een klein plaatsje te zijn. Dus als je even een Nederlander wilt zien.
    Zij is tot maandag in Nederland.
    Nog veel fiets plezier met veel zon.
    Groetjes Gerda
  5. Beatrix:
    Hoi Janny en Henk
    Jullie gaan snel.... Peter zei net al tegen mij....ze zijn er al bijna.
    Geniet er samen van en hopelijk hebben jullie nu eindelijk de regen achter jullie gelaten
    Hier gaat alles goed Wendy en ik gaan morgen een paar daagjes naar Sauerland. Groetjes van ons allemaal en nog veel plezier
  6. Jan Rijn en Janny Askes:
    26 mei 2013
    Geniet nog even van het glooiende vlakke landschap, voor je het weet ga je bergie op en bergie af.
    Groet vanuit een koud en nat Dalfsen.
  7. Jos en José:
    Hallo Jannie en Henk.
    Als we het goed hebben zijn jullie nu al over de helft en dat in 3 weken !! Zijn die 1600 km alleen fietskilometers of zitten daar ook de zeemijlen van de overtocht bij ?! Complimenten hoor. Wij doen het jullie niet na. Gelukkig hebben jullie het nu droog. Hoe warm / koud is het bij jullie ? Wij wensen jullie nog veel fietsplezier, geniet nog maar even van de wind in de rug en tot de volgende update.
  8. John:
    Hallo Jannie en Henk,
    1600 km al gefietst in zo'n korte tijd! Geweldige prestatie en daar mogen jullie trots op zijn! Zeker omdat het weer niet echt mee wil werken. Dat maakt de prestatie alleen maar groter. Vergeten doen jullie deze reis in iedergeval nooit meer! We hopen dat het weer beter en zonniger wordt, dan wordt het wat aangenamer fietsen. Veel plezier verder met fietsen en we blijven jullie, met veel plezier, volgen.
  9. Hein en nettie:
    26 mei 2013
    Hallo kanjers, wat een respect hebben wij voor jullie om in deze barre omstandigheden toch nog zo ver te komen. Eindelijk een foto met wat blauwe lucht. Volgens de voorspelling gaat de temp. omhoog. Fietsen jullie elke dag? Sla je geen dag over om een beetje uit te rusten? De michelinkaart ligt naast de laptop zodat we goed kunnen volgen waar jullie zijn. Goede reis gewenst richting de Pyreneeen. Hein wil graag wat meer foto's van Jannie i.p.v. Henk (sorry Henk).
  10. Hillie:
    Hallo Henk en Jannie
    Wij zijn trots op jullie. Knap Werk.Wat fijn dat je de terugweg mag vliegen.Geniet er nog wel van.gr Wim en Hillie
  11. Goddelijke gespierde benen:
    26 mei 2013
    Strakke bruine benen en afgetraind komen jullie terug.
    Gr de hof- heer en dame
  12. Nettie:
    Hallo Jannie en Henk,

Petje af voor jullie, fietsen door wind en regen berg op berg af.
    ik doe het jullie nog niet na maar gezien de foto's en de reisverslagen genieten jullie wel. Geniet ervan en zo te lezen liggen jullie op schema..Ik blijf jullie volgen en voor het weer hoef je echt niet in Nederland te zijn want hier hebben we ook regen wind en kou het lijkt wel herfst.
    groet Nettie en fiets ze.
  13. Gerda v E:
    Hallo Jannie en Henk.
    Wat een prestatie leveren jullie zeg. Geweldig. Moet machtig goed gevoel geven om zo`n reis te kunnen doen. Zet`m op!!!!!!!!!
  14. Irene:
    26 mei 2013
    Cool verhaal weer!! Lekker genieten!!
  15. Willem, Annemarie en Vlinder:
    27 mei 2013
    Weer een mooi verhaal, had aan de telefoon natuurlijk al het meeste gehoord! toi toi toi! zet m op!!!!

xxxx
  16. Gerrit en willy:
    27 mei 2013
    Hallo Jannie en Henk:Ik Dinie zus van Willy en shoonzus van gerrit volg jullie al van af het begin van jullie reis;ik vind het geweldig wat jullie presteren.Hou vol groetjes Dinie
  17. Henk en Mia:
    28 mei 2013
    Mooi verhaal, Lacanau klinkt bekend. Woeste zee daar. Het mooie weer inmiddels ontvangen ? Helemaal geen last van pijntjes of ongemakken ? Of vertellen jullie dat liever niet online ;-) Hou de moed erin en blief de pieln volgn, dan kump et vaste goed !
  18. Jan en ineke:
    30 mei 2013
    Zit even buiten maar niet echt lekkrr weer, maar in ieder geval droog. Ik hoop dat het bij jullie ook wat beter is. Jullie zijn in ieder geval al in de buurt van Spanje, wat een prestatie zeg. Morgen qua weken op de helft maar qua kilometers ver er over. We blijven julie uiteraard volgen. Heel veel succes in de bergen en blijf genieten.